‘De Harmonie’ is een christelijk harmonie-orkest.

De bezetting bestaat uit houtblazers (o.a. klarinetten, fluiten, saxofoons), koperblazers (o.a. trompetten, trombones, baritons, tuba’s, bassen) en slagwerk (drums, pauken en melodisch slagwerk).
Het orkest staat onder leiding van Ruud Extra

Ons repertoire omvat diverse muziekstijlen: christelijke liederen (zoals psalmen, gezangen, hymnes en koraalbewerkingen), marsen, klassieke werken, popnummers en zo ongeveer alles daar tussenin.

Voor elk optreden hebben we geschikte muziek.

Voor ons is het belangrijk dat we genieten van het samen muziek maken en dat we dit graag aan anderen willen laten horen tijdens optredens.

Elk jaar hebben we een aantal optredens. Hieronder vallen onder andere ons jaarlijks concert in het voorjaar (de ‘uitvoering’), het buitenconcert ter afsluiting van het seizoen en (niet jaarlijks) een kerstconcert.

Naast onze vaste optredens verlenen wij ook onze medewerking aan kerkdiensten, zangdiensten en evenementen. In overleg kun je ons ook boeken voor een serenade t.b.v. bijvoorbeeld een bruidspaar, pensionering of ander jubileum. Neem dan contact met ons op.

Behalve dat we samen plezier beleven in het muziek maken, zijn de repetitie-avonden altijd erg gezellig en wordt er heel wat afgekletst tijdens de koffie & thee pauze.