‘Jong Harmonie’ is opgericht als opleidingsorkest voor het ‘grote korps’.

Binnen deze samenstelling bieden we ruimte en mogelijkheden aan jonge/beginnende muzikanten om zich muzikaal te ontwikkelen in ons orkest. De bedoeling/hoop is dat deze leerlingen doorstromen naar ‘De Harmonie’.
We spelen eenvoudige meerstemmige stukken die we ook laten horen tijdens optredens (met name op de uitvoering).

Ook spelen we af en toe mee met ‘De Harmonie’ om de band te onderhouden/verstevigen.

Net als bij ‘De Harmonie’ kan ook deze ‘club’ nog wel enige versterking gebruiken, want ‘Jong Harmonie’ is ‘De Harmonie’ van de toekomst.

Lijkt het je dus leuk om een instrument te bespelen wat past binnen een harmonie-orkest, meld je dan aan bij de vereniging of vraag informatie aan omtrent de mogelijkheden van lidmaatschap, instrument en eventueel les.

UPDATE
Omdat er momenteel te weinig leerlingen zijn om apart te oefenen, repeteren de leerlingen nu met ‘De Harmonie’ zodat ze in het ‘grote korps’ de muziek leren te beoefenen. Hopelijk komen er binnenkort weer nieuwe leerlingen bij zodat we weer een apart jeugdkorps kunnen hebben.

Wil je graag een instrument bespelen en lid worden van de ‘Jong-Harmonie’ maar lukt dat vanwege financiële redenen niet? De gemeente Borger-Odoorn doet mee aan het Jeugd Cultuur Fonds die kinderen van 4-18 jaar ondersteunt als de ouders een te laag inkomen hebben. Informeer gerust naar de mogelijkheden. Wij vinden dat iedereen plezier moet kunnen beleven aan het maken van muziek; jong of oud, arm of rijk…

JCFlogo